wayakumanの和訳

好みの曲を和訳していくよ!

【歌詞和訳】Didn't I - OneRepublic/ディドゥントアイ、ワンリパブリック 

www.youtube.com

Spotify

 

open.spotify.com

Apple Music

Didn't I

Didn't I

  • ワンリパブリック
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

music.apple.com

 [Intro]
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we fly?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
But didn't we, didn't we say goodbye?
でも僕たちはさよならを言わなかった
[Verse 1]
Swear that I saw your face

僕が見た顔はきっと君だったはず
At a coffee shop on 8th

8番街コーヒーショップで
Or maybe it was in my mind?

それとも気のせいだったのかな
And I swear that I heard your laugh

僕が聞いたのはきっと君の笑い声だった
From a person that walked past me

僕を通り過ぎた人から
At a party the other night
この前のパーティー

[Pre-Chorus]
Never thought we'd ever have to go without

君なしで生きるなんて思ってもみなかった
Take you over anybody else, hands down

君をほかのだれかに手渡すなんて
We're the type of melody that don't fade out

僕たちは消えることのないメロディーさ
Don't fade out, can't fade out
消えない、消せられない
[Chorus]
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we fly?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
But didn't we, didn't we say goodbye?

でも僕たちはさよならを言わなかった
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we try?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
Tell me why good things have to die
なんで良いものばかりが無くなるんだろう
[Verse 2]
Do you remember all those plans

あの時の計画を覚えてる?
That we made after too many drinks

たくさん飲んだ後に考えた
In the kitchen of your brother's apartment

君の兄弟のアパートのキッチンで
When life was like a wishin' well

人生が願い事のようだったとき
4:00 AM, I'm raisin' hell

午前4時、僕はわめき散らしている
Damn, I knew you oh-so well
僕は君をとても知っていたのに
[Pre-Chorus]
Never thought we'd ever have to go without

君なしで生きるなんて思ってもみなかった
Take you over anybody else, hands down

君をほかのだれかに手渡すなんて
We're the type of melody that don't fade out

僕たちは消えることのないメロディーさ
Don't fade out, can't fade out
消えない、消せられない
[Chorus]
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we fly?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
But didn't we, didn't we say goodbye?

でも僕たちはさよならを言わなかった
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we try?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
Tell me why good things have to die
なぜ良いものばかりが消えていくのか教えてよ
[Bridge]
We had our moments, didn't we? (Oh)

僕たちの時間はあったよね
So much that we will never be (Oh)

そんなに多くなかったけど

[Chorus]
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we fly?

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
But didn't we, didn't we say goodbye?

でも僕たちはさよならを言わなかった
Didn't I, didn't I, didn't I love you?

僕は君を愛していなかったんだろうか
Didn't we, didn't we, didn't we try? (Try)

僕たちは最高だったよね
Know that I, know that I still care for you (For)

僕はまだ君のことを気にかけてるんだ
Tell me why good things have to die (To die)

 なんで良いものばかり消えていくんだろう